ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی توسط شرکت سان فولاد به صورت کاملا تخصصی و با بهره گیری از نیروهای ماهر و متخصص و ماشین آلات کاملا پیشرفته و با رعایت تمام آیین نامه های ملی انجام می گیرد. سان فولاد تمام تلاش خود را می کند تا در کوتاه ترین زمان و با تضمین سازه را به شما تحمیل دهد.

ساخت اسکلت فلزی 100% تضمینی

ساخت اسکلت فولادی به دلیل هزینه کم ، سرعت بالا در ساخت و نصب، مقاومت عالی ، کیفیت مناسب و ... روز به روز جای اسکلت های بتنی را گرفته است و کارفرما ها  بیشتر تمایل به استفاده از این سازه را پیدا کرده اند.
تا چند سال گذشته سازنده ها بیشتر در محل پروژه ساخت اسکلت فلزی را انجام می دادند ولی با گسترش شهرها و شلوغی تردد این کار غیر ممکن شده است و همین مسئله باعث شده تا کسانی که تمایل به ساخت و ساز های فولادی را دارند از شرکت های خبره و تخصصی کمک بگیرند. اسکلت فلزی علاوه بر داشتن کیفیت بالا ، پرت کمتری در مصالح ایجاد می کند که همین مسئله با گران شدن مواد اولیه بسیار قابل توجه است و این نوع ساختمان ها مقاومت بیشتری در برابر آتش سوزی و زلزله دارند.

روش نصب اسکلت فولادی

اسکلت فلزی از ستون های عمودی و افقی تشکل شده است که به صورت جوشی یا پیچ مهره به هم متصل می شود. در ادامه با هر دو نوع اتصال به صورت مختصر آشنا می شویم:
1) اتصال اسکلت فلزی به روش جوشی
در این روش بخش های لازم اسکلت در کارخانه بریده و رنگ آمیزی می شوند و برای اتصال به محل پروژه فرستاده شده و توسط جوشکاری اجزا به یکدیگر متصل می شوند در این روش نیاز به نیروی انسانی و زمان بیشتر است، که در حال حاضر این روش اصلا به کارفرما توصیه نمی شود زیرا هزینه بیشتری نسبت به روش پیچ مهره  دارد و دقت روش اتصال با پیچ مهره را ندارد.
2) اتصال اسکت فلزی به روش پیچ و مهره ای 
در این روش پس از تولید تمام اجزا و رنگ آمیزی تمام قطعات توسط پیچ و مهره در محل پروژه به یکدیگر متصل می شوند. این روش علاوه بر سرعت دارای دقت بیشتر و نیاز به نیروی انسانی کمتر است و در حال حاضر به عنوان بهترین روش نصب شناخته می شود زیرا بیشتر فرآیند در کارخانه انجام می شود.

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

به دلیل پیچیده بودن مراحل ساخت و مونتاژ و داشتن دقت و کیفیت بالا در عملیات جوشکاری و مونتاژ معمولا ساخت اسکلت در کارخانه انجام می گیرد که مراحل آن پس از محاسبات لازم و شاپ شدن به صورت خلاصه به شرح زیر است:
1) برش ورق ها و یا اصطلاحا تسمه بری که با توجه به ابعاد موجود در نقشه ها  انجام می گیرد.
2) پخ زنی ورق ها جهت انجام جوشکاری شیاری
3) برش استیفنرها (سخت کننده ها) و اتصالات مربوطه توسط دستگاه CNC 
4) اجرای شاسی و آماده سازی قالب ها ، جک ها و فیکسچرها جهت مونتاژ قطعات 
5) مونتاژ قطات با استفاده از خال جوش جهت ساخت مقاطع BOX ,  H و I
6) تکمیل جوش ها به وسیله دستگاه جوش اتوماتیک SAW  , MAG و MIG
7) سوراخ کاری فلنج ها ، صفحه ستون ها و اتصالات به وسیله دستگاه دریل رادیال و مگنت
8) مونتاژ ملحقات ، قطعات تکمیلی و اتصال ستون ها و تیرهای اصلی و فرعی
9) جوشکاری اتصالات بر حسب روش های جوشکاری و تایید آن ها 
10) انجام تست های (VT, PT , RT , UT) بر حسب نیاز 
11) تمیز کاری ، سند بلاست و رنگ آمیزی با توجه به نیاز پروژه 
12) کنترل کیفی نهایی
13) پک کردن کلیه قطعات ساخته شده
14) اتصال پکینگ لیست روی قطعات
15) حمل و ارسال قطعات به محل نصب

ویژگی شرکت خوب برای ساخت اسکلت فلزی

انتخاب کارخانه خوب تاثیر مستقیم بر روی کیفیت ساخت و نصب سازه فلزی دارد پس باید به درستی و دقت آن را انتخاب کرد
نکاتی که باید برای انتخاب سازنده اسکلت فولادی در نظر بگیریم به طور خلاصه به شرح زیر است: ( نکاتی که باید برای انتخاب سازنده اسکلت خوب مد نظر داشته باشیم به شرح زیر است)
1) سازنده را انتخاب کنید که دارای حسن شهرت, تجربه کافی و عضو اتحادیه باشد.
2) به راحتی بتوان از محل کارخانه بازدید کرد تا با بررسی امکانات ، تجهیزات و پرسنل اطمینان کافی را بدست آورد.
3) نظم ترتیب در فضای کارخانه و خطوط تولید وجود دیده شود.
4) از ماشین آلات مدرن و اتوماتیک برای تولید استفاده کند تا دقت کافی در ساخت اعمال شود. ( حداقل دستگاهای مورد نیاز برای ساخت شامل : اره, گیوتین, CNC , دریل های رادیال و مگنت , دستگاه های جوش زیر پودری , CO2 , دستگاه الکترو اسلگ باشد. ) تمام دستگاه های نام برده در فرآیند کار تاثیر گذار هستند.
5) 5) وجود دفتر فنی جهت ارائه نقشه های شاپ یکی از نقاط قوت سازنده به حساب می آید بهتر است برای نقشه کشی از نرم افزار Tekla structures استفاده شود.
6) داشتن واحد کنترل کیفیت عالی با نظارت مستمر نشان از کیفیت نسبی تولید است.
7) ظرفیت و تناژ ماهیانه یکی از آیتم های کلیدی است.
8) هر چه فاصله کارخانه تا محل پروژه کمتر باشد بهتر است ولی معیار خوبی به شمار نمی آید زیرا امروزه با وجود تریلی های مجهز به راحتی می توان سازه را از درب کارخانه به محل پروژه منتقل کرد.
9) در اختیار داشتن اکیپ ماهر برای نصب
10) داشتن ناظر جوش مطمئن
11) استفاده از دستگاهای رنگ آمیز صنعتی 
سان فولاد  با داشتن سابقه درخشان در تولید انواع اسکلت فلزی و تیم فنی متخصص نقشه شاپ سازه شما را با جدید ترین نرم افزار های روز تهیه می کند و در اختیارتان قرار می دهد و با استفاده از تجهیزات کاملا پیشرفته و نیروی کار ماهر سازه شما را می سازد. این شرکت دارای ظرفیت و تناژ 200 در ماه است.
این شرکت بعد از اتمام کار ساخت، تمام قطعات را با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های جوش به یکدیگر متصل می کند و با توجه به رنگ دلخواه کارفرما رنگ آمیزی می کند.
در پایان مهندسان و ناظران متخصص تست جوش با بهره گیری از دستگاه های به روز و پیشرفته تمام قطعات را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت تایید سازه بسته بندی شده و با ماشین های مجهز به سمت پروژه فرستاده می شود. در صورتی که کارفرما تمایل داشته باشد این شرکت با داشتن نیروی ماهر می تواند کار نصب سازه را انجام دهد.
در صورتی که تمایل به استعلام قیمت و یا بستن قرار داد و یا بازدید از کارخانه را دارید می توانید با هماهنگی لازم پذیرای شما باشیم.